Rondreis Toscane oktober 2015 (gezocht: to do’s, to see’s en to eats!)

Hallo allemaal!
Jullie hebben het misschien al gelezen op een ander sociaal platform (Twitter of Facebook) maar voor wie nog niet op de hoogte is: Ik ga, samen met mijn oudere broer, een rondreis van ongeveer tien dagen maken in het mooie Italië! Zelf ben ik nog niet echt in Italië geweest, eigenlijk. Alhoewel, één keertje… Dat was met een cameraploeg want ik deed mee aan een testprogramma! We zijn toen door de bergen van Zwitserland naar Italië gewandeld en dat was een ferme uitdaging! Daar wel maar één nacht ter plaatse geweest, dus écht in Italië geweest…? Nah. Vertoeven onder de Italiaanse zon: toch wel een kleine wens die ik van m’n lijstje mag schrappen!

Ik ben super enthousiast want we zullen zoveel mooie steden bezoeken!
Op vrijdag 9 oktober hebben we onze vlucht met de, ik mag dat eigenlijk wel zeggen, zo goed als goedkoopste vliegtuigmaatschappij Rynair! We vliegen ’s morgensvroeg dus we verliezen geen dag!

Mijn broer en ik beginnen in Pisa. Daar nemen we een huurwagen zodat we ons makkelijk, snel én goedkoop kunnen verplaatsen. Zo hebben we zelf nog de vrijheid om te gaan en staan waar we willen en zijn we niet afhankelijk van uren. Zeer flexibel dus! We verblijven maar een halve dag in de stad want diezelfde dag rijden we nog door naar Lucca. Een iets Noordelijker stadje en naar het schijnt zeker de moeite waard! Fietsen op de muur? Thanks voor de tip! Op een kleine 25 minuutjes staan we daar.

We zullen twee keer overnachten in Lucca zelf. We zijn voornamelijk op zoek naar goedkope hotels (TravelBird, Groupon,…) en AirBnB. Mijn broer heeft dat laatste al eens gedaan en raadt het iedereen aan! Voor mij zou het de allereerste keer zijn. Wel een speciale ervaring, denk ik zo. De slaapplaats in Lucca moet nog geregeld worden. Tips/Aanraders: mag altijd!
Na Lucca, normaal gezien op maandag 12 oktober, rijden we door naar Siena. Dat is het langste stuk en daarbij zullen we meer dan 140 kilometer afleggen, wat op zich nog wel meevalt. Da’s gelijk aan ongeveer één uur en driekwartier rijden. Raampje open, muziek loeihard, zonnetje op onze bol! Jihaaaa!
Onze accommodatie in Siena is al geregeld. We vonden een super deal via TravelBird! Een zeer mooi viersterrenhotel met inclusief, wat eigenlijk echt niet nodig was, een wellness. Er is ook een buitenzwembad en da’s dan wel weer interessant! Elke morgen de voetjes onder tafel schuiven want het ontbijt zit ook in de prijs inbegrepen. Ook een wijnproeverij in een wijnkelder in Chianti is inclusief. We betaalden ongeveer €250 voor twee, wat zeer goed meevalt! In Siena hebben we nog steeds onze huurwagen en da’s wel boeiend om op ontdekking te gaan in deze, naar het horen zeggen, mooie stad.

Het langst verblijven we in Florence, oftewel Firenze. Een kleine vier dagen hebben we hier voor uitgerekend om toch de stad volledig te verkennen. Normaal gezien droppen we hier de huurwagen zodanig dat we daar niet meer aan hoeven te denken. Later nemen we dan de trein vanuit Firenze naar Pisa om terug naar huis te gaan.
We hebben ondertussen contact gehad met een man die een AirBnB heeft en we gaan hoogstwaarschijnlijk bij hem drie nachten boeken. Een mooie kamer, piekfijn in orde, privébadkamer en ’t ziet er nog eens mooi en gezellig uit ook! Knal in het centrum! Jammer genoeg geen gelegenheid om te parkeren, vandaar dat we eraan denken om de auto in Firenze te lossen in plaats van terug naar Pisa te rijden.
Zeer goede recensies gelezen over deze man, de kamer, de locatie. ’t Zou dus m’n allereerste AirBnB-ervaring zijn en ik ben reuze benieuwd!

Op vrijdag 16 oktober komt mijn lief een weekendje naar Firenze! Joepie! Ik zal ‘m dus al een weekje moeten missen… Bah! 🙂
We nemen met z’n drieën de vlucht van zondagmorgen terug naar België!

Lieve mensen, zijn jullie hier al geweest, of kennen jullie mensen die deze steden al eens bezocht hebben? Wij kunnen alle tips wel gebruiken!
De reisgids 100% Toscane zal veel van z’n Italiaanse schatten vrijgeven, maar elke tip of aanrader is zeker welkom! Alvast bedankt! ♡