5 tips om ’s morgens vlot(ter) uit bed te geraken.

Je kent het wel, dat eeuwige gesnooze en nadien opstaan als een zombie.
Mijn vriend is de slechtste in opstaan en tegenwoordig geraak ook ik minder makkelijk m’n bed uit. Eén druk op de snoozeknop geeft me alweer 9 minuten slaapplezier.
Al ben ik nadien geen mens meer. Ik dacht “Er zullen nog wel mensen zijn die niet zomaar op 1,2,3 hun bed uitspringen” dus post ik mijn vijf trucjes op de blog.
Probeer deze tips en geraak vlotter jouw bed uit!

  1. First things first: stop met snoozen. En ja, dat is moeilijk, maar da’s een kwestie van zelfdiscipline. Ok, snooze dan één keer. Just in case. Maar leg voor jezelf de lat hoog. Je kan ook bijvoorbeeld afbouwen. Je begint met de snoozetijd die jij gewend bent en eindigt diezelfde werk/schoolweek met nog maar amper of zelfs geen snoozetijd.
    Denk aan hoeveel fitter je zou zijn als je direct zou opstaan.
  2. Misschien niet direct de meest tofste manier voor sommigen, maar het werkt wel: neem jouw gsm erbij. Begin de sociale media of de nieuwssites af te gaan. Je leest en ziet van alles en dat maakt jouw hersenen actief. Je voelt je direct minder moe.
  3. Uitrekken. Da’s zó zalig. En nog zaliger: het werkt!
    Zo geef je een signaal door aan jouw lichaam dat het moet wakker worden en opstaan. En het is dan nog een heerlijk gevoel ook! You should try it sometime.
  4. Laat ’s avonds een kiertje van het gordijn open. Het is veel fijner om wakker te worden met natuurlijk licht dan met jouw slaapkamerlamp. Zo word je trouwens sneller wakker want de kans is groot dat je wakker wordt van zodra de zon op is.
    Ik heb dat toch. Bioritme en al…
  5. Ken je het gevoel nadat je kei lang gesnoozed hebt “Had ik maar wat vroeger opgestaan!” omdat je tijd te kort komt ’s ochtends? Right. Print dat in jouw hoofd “Had ik maar minder gesnoozed.” Je voelt je zoveel beter als je je minder moet opjagen voordat je naar jouw werk/school moet.
    Tip: leg de outfit die je ’s morgens wilt aantrekken ’s avonds al klaar. Dat bespaart heel wat tijd uit! En neen, niet om te snoozen…

9 Comments

  1. hanne says:

    ik loooooveee my snooze !
    ik heb het er ook echt dan mijn tijdsgebrek er voor over als ik mij aant klaarmaken ben! alles ligt hier klaar. ontbijt, kleren,… huurry huurryyy but first Some loving snoozing

    Liked by 1 persoon

    • hannewhale says:

      Dat helpt écht! ’s Goed in de ogen wrijven werkt ook! En sinds ik deze tips wat volg, snooze ik ook niet meer zo super lang. Door mijn lief gebeurt dat anders ook wel te veel!

      Like

  2. Lauren says:

    Ik heb altijd vier wekkers opstaan, in totaal duurt dat ongeveer drie kwartier haha 😀 Maar ik heb die tijd echt nodig om rustig wakker te worden. Ik heb ondervonden dat dit de beste manier is voor mij 😀 En natuurlijk instagram checken voor we opstaan 😉

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: